18/05/2012

El amor es sabio, el odio es estúpido

Bertrand Russell fue un filósofo, matemático y escritor británico galardonado con el Premio Nobel de Literatura y reconocido por su influencia en la filosofía analítica, por sus trabajos matemáticos y por su activismo social.

A la pregunta de qué les contaría a nuestros descendientes de dentro de cien años sobre las cuestiones que ha aprendido a lo largo de su vida, Russell da dos respuestas: una intelectual y otra moral. La intelectual aboga por la objetividad en los análisis, y la moral incluye la frase ‘El amor es sabio, el odio es estúpido’, que lo dice todo para quien quiera entenderlo.

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'Poltergeist', Tobe Hooper, 1982
El profesor Frank Hu, director del estudio, advierte que 'el problema no es la televisión en sí misma, sino que la gente que pasa horas mirando programas tiene menos oportunidad de llevar un estilo de vida activo y, como resultado, más probabilidades de tener sobrepeso o ser obeso'. En cuanto a lo psicológico, el estudio de la Universidad de Otago, en Nueva Zelanda, sobre los efectos a largo plazo del abuso de la televisión, publicado en la revista Pediatrics, indica que los niños que la ven menos de dos horas al día no aumentan su riesgo de sufrir trastornos de atención en la adolescencia, pero a partir de la tercera hora el riesgo se incrementa en un 44% por cada hora adicional transcurrida. Estudios anteriores al neozelandés ya habían detectado que ver desmesuradamente la televisión en la infancia conlleva problemas de déficit de atención, mientras los niños aún cursan Primaria. Pero ningún gran estudio había analizado si estos problemas perduran hasta la adolescencia, y ahora se sabe que los efectos de la televisión sobre la capacidad de atención son duraderos. Los investigadores alertan contra la costumbre de algunas familias de encenderla para que los niños estén tranquilos y recomiendan tratar de reducir las horas que se le dedican. Mientras tanto, un estudio del CIS —Centro de Investigaciones Sociológicas, España— asegura que los niños españoles de entre 4 y 12 años pasan al año prácticamente las mismas horas delante del televisor que en el colegio.In many parts of the world, spending hours sitting in front of the television has become one of the main activities of daily life. Europeans employ 40% of their free time every day, about three hours, watching television; Australians 50%, about four hours and Americans almost 60%, approximately five hours. According to the study conducted by a scientific team from the School of Public Health from Harvard University, which analyzes the results from 8 investigations that involved more than 175.000 people, this so common and seemingly harmless habit carries serious physical problems. Results revealed that those who spent more than two hours each day in front of the TV had a higher risk of suffering type 2 diabetes —20%— and cardiovascular disease —15%—, and those who spent more than three hours showed a higher risk of dying prematurely —13%—. W_poltergeist
'Poltergeist', Tobe Hooper, 1982
Professor Frank Hu, the study’s director, warns that 'the problem is not television per se, but the people who spend hours watching programs have less opportunity to take an active lifestyle and as a result are more likely to have overweight or be obese'. Regarding the psychological side, the University of Otago's, in New Zealand, study on long-term effects of television abuse, published in Pediatrics journal, shows that children who watch less than two hours a day do not increase their risk of attention disorders during their adolescence but from the third hour, the risk increases 44% for each hour elapsed. Previous studies to the latter had already detected that watching television inmeasurably during childhood leads to attention deficit problems, while children are still in elementary school. However, no big study had analyzed before whether these problems persist until adolescence, and now it is known that television has long-lasting effects on attention capacity. 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Elegir es renunciar, y a veces hay que hacerlo. ¿Cómo saber cuándo? —Imagen Pexels
A través de un formato de clase de discusión orientada —método socrático—, con preguntas y respuestas que establecen un diálogo con los estudiantes —o el espectador—, la teoría se vuelve práctica e integra los problemas morales en el propio individuo para entender las consecuencias de nuestras ideas y códigos morales a nivel comunitario. El objetivo es llegar a un auténtico y profundo entendimiento de la justicia y, según la manera en que se resuelven estos dilemas y la moral que se esconde detrás de pensamiento y práctica, poder entender la Historia y algunos de los actos más inmorales que hemos vivido como Humanidad, y quizá remediar los futuros.Michael J Sandel is a philosopher and a professor at Harvard University in Justice and Political Philosophy. He have more than two decades teaching the subject Justice, which has been established as the subject with more registrations Harvard's history with over 14,000 trainees. Sandel belongs to the school of thought of Communitarianism and is known for his criticism of the Theory of Justice by John Rawls and his work ethic and study on genetic engineering and bioethics in general. In his book What money can not buy challenges the idea of the supposed neutrality of markets in morally level. Advocating the importance and existence of morality and justice —or lack thereof— in all acts and walks of life not only in the personal but also political, economic and spiritual-religious, areas in this way are affected each other. This video is one of the twelve chapters of a series co-produced by WGBH and Harvard University called Justice: What is the right thing to do?, where abridged versions of the thinker classes are offered in University. This chapter is the presentation of the course, which addresses the issue of ethics and morality in the practical sense, deals with moral dilemmas through questions where we must choose what is right. Through a few simple assumptions and dilemmas, Sandel reflects the history and heritage in this vast vast subject of the giants of thought in political philosophy, justice, ethics and morality as Aristotle, Kant, Locke or Stuart Mill. Dilemmas eternal and present in political and moral philosophy from the beginning, always open but that condition our behavior at the individual level but also political and community. W_locorrecto
To choose is to resign, and sometimes you have to do it. How to know when? —Image Pexels
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